Het komt dichtbij! - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Femke Wanrooij - WaarBenJij.nu Het komt dichtbij! - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Femke Wanrooij - WaarBenJij.nu

Het komt dichtbij!

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 December 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Op het moment dat ik nu shrijf, is het nog maar 57 dagen, 10 uur en 8 min. Het komt erg dichtbij, en wat heb ik er zin in! Gisteren ben ik met de andere meiden ons visum aan gaan vragen. Omdat we elkaar niet allemaal kennen, hebben we gelijk een dagje van gemaakt, om elkaar toch wel wat beter te leren kennen. Natuurlijk hebben wel elkaar op school al gesproken, en gemaild, en gewhatsappt enz. Maar toch is het zo weer anders. Gelukkig was het hartstikke gezellig, en wat we hebben besproken qua afspraken, zitten we ook op een lijn. Dat zit wel goed dus.
Maar goed, het visum. We begonnen al met wat problemen, we moesten eigenlijk online iets invullen, dan in Amsterdam dat laten zien en dan zouden we ons visum krijgen. Maar de site lag er uit, dus wij hadden dat niet ingevuld, behalve Carmen. Gelukkig deden ze niet moeilijk, en konden we het daar invullen, op de computer zodat we hem alsnog konden aanvragen. De site lag er namelijk die ochtend ook nog uit, dus ze konden het zelf zien :). We stonden met z'n vijven binnen een uur (!) weer buiten. Dat was erg snel schijnbaar, want iedereen is er verbaasd over en zelf hadden we ook al gehoord dat het lang kon duren. Gelukkig was dat bij ons niet.
Hierna zijn we nog even de stad in geweest. We moesten toch nog wat shirtjes hebben.
In Suriname hebben we namelijk grote kans dat we met lange broeken, dichte schoenen en shirtjes aan moeten lopen, tijdens het lesgeven. Wel moeten de shirtjes over je schouders vallen, en mag het niet te laag zijn. Dat is toch nog moeilijk, want wanneer valt het nou te laag en wanneer kan het wel? Blijft lastig. In ieder geval is dat zeker gelukt. Hierna zijn we ook nog lekker Surinaams gaan eten, om goed in de stemming te blijven. Het was hartstikke lekker, en wat kijk ik er daardoor nog meer naar uit!
Zo langzaam aan, komt het toch wel heel dichtbij. We hebben al veel geregeld, we hebben een huis, stageplekken zijn bekend, vliegticket is al lang geboekt, bezig met spullen halen die nodig zijn daar, klamboe regelen, inentingen erin, medicijnen bestellen voor daar, medicijnpaspoort misschien? Over alles moet je gaan denken. Toch blijft dat onwijs leuk!
Natuurlijk schrijf ik ook vanalles op, ik ben veelste bang dat ik iets vergeet om te doen, te kopen of straks in mijn koffer te doen. Wat overigens ook nog een heel gedoe gaat worden!
Uiteindelijk komen we er wel, en ben ik benieuwd naar mijn grote avontuur, waar ik al zo lang op wacht:)
Hopelijk vinden jullie het leuk om mij via deze weg nu en straks te volgen, zodat jullie ook een beetje meemaken van wat ik mee maak.

Liefs,
Femke

  • 30 December 2014 - 23:23

    Ineke:

    Spannend, meid!
    Ik ga je zeker volgen via deze site en natuurlijk via Facebook!
    Geniet van de voorpret! :)

  • 31 December 2014 - 09:17

    Ebrina:

    Super leuk om je te volgen! Spannend is het he! Succes met het regelen van alles!

  • 31 December 2014 - 09:52

    Je Vader :

    Leuk om te lezen. We volgen je overal waar het kan

  • 27 Januari 2015 - 19:32

    Ludy:

    Hoi Femke wij gaan je zeker volgen en zullen met plezier je verslagen lezen.
    Groetjes en geniet ze straks daar ginder aan de overkant van de aardbol

    Ludy & Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Van 26 februari t/m 26 mei ben ik in Suriname. Op deze plek zal ik mijn ervaringen delen, vanaf nu, tot ik weer helemaal terug ben in Nederland.

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7826

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: